zokafietsen.jpg

Ondersteunende functies

Praktijkbegeleider
Marcel is sinds 2015 praktijkbegeleider van Scouting Tarcisius. Samen met de groepsbegeleider draagt hij zorg voor de kwaliteit van de leidingteams. Marcel heeft meegewerkt aan het opstellen van de kwalificatiekaarten voor leiding, teamleiders, kampkwalificatie en kan daarnaast putten uit zijn lange ervaring als explorerbegeleiding en zijn loopbaan binnen de Tarcisius en Scouting Nederland. In samenspraak met de betrokken leiding kijkt Marcel wat de persoonlijke ontwikkelpunten zijn om gekwalificeerd te worden op het gewenste vlak. 

Ledenadministratie/2e penningmeester
Paul is sinds januari 2014 2e penningmeester van de vereniging. Paul registreert nieuwe (jeugd)leden aan de hand van hun inschrijfformulieren in Scouts Online, het ledenadministratieprogramma van Scouting Nederland. Daarnaast regelt hij ook de contributie-inning en registratie van de Verklaringen Omtrent Gedrag (VOG) van de kaderleden van de vereniging. Wanneer u contact met Paul wil opnemen in verband met zaken omtrent lidmaatschap of contributie, kunt u terecht bij dit contactformulier.

Vertrouwenspersoon
Scouting Tarcisius hecht er veel waarde aan om een goed contact te hebben met ouders en jeugdleden. Met alle vragen en opmerkingen mag u de leiding van de speleenheid of het bestuur benaderen. Samen kijken we dan of we oplossingen vinden. Meestal zijn problemen daarmee uit de wereld geholpen. Een enkele keer zal u misschien een probleem ervaren waar u niet mee naar leiding of bestuur wil, daarvoor hebben wij een vertrouwenspersoon verbonden aan de groep maar geen actief lid binnen de groep. Hij bied de mogelijkheid om met u in gesprek te gaan, onafhankelijk en objectief. De vertrouwenspersoon is daarmee een belangrijke schakel in het bieden van een veilig spel voor al onze jeugdleden. Op deze pagina stelt stelt Tom zichzelf voor. Hij is te bereiken via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Verhuurcommissie/sleuteloverdracht
Onze blokhut wordt verhuurd aan bijvoorbeeld andere scoutinggroepen of verenigingen. Hoofd van onze verhuurcommissie is Kristian, leiding van de Krevelscouts en Eigenheimerlid. Hij registreert alle aanvragen en stelt de huurcontracten op. Mariëlle, moeder van een jeugdlid, coördineert de sleuteloverdracht. Hierbij heeft ze hulp van Carla, Greet, Natascha, Wietske en soms ook van leiding of bestuur, als het agendatechnisch niet uitkomt. Deze dames zijn allemaal ouder van een lid of zelf (oud)lid van de vereniging. Mocht u interesse hebben om ook te helpen, een vraag hebben over verhuur, of de blokhut zelf willen huren, dan kunt u dit contactformulier gebruiken. 

Materiaalbeheer
Alle materialen die wij als vereniging gebruiken worden beheerd door Gertjan en André, met ondersteuning van Everdine en Jelmer.Alle materiaalbeheerders zijn al lang lid van Scouting Tarcisius, hebben zelf zodoende ook meer dan genoeg ervaring met deze materialen. Ook beheren ze de berging en het houthok qua inhoud. Deze mensen onderhouden het materiaal, zorgen voor tijdige vervanging en eerlijke verdeling van spullen tijdens de zomerkampen. Ook kan er via deze mannen materiaal (boedelbak, tenten, banken, tafels e.d.) worden gehuurd. De reeds geregistreerde uitleen van deze materialen kunt u hier vinden. 

Gebouwbeheer
Jeroen en Jan-Willem zijn sinds 2015 in duofunctie gebouwbeheerders van de vereniging. Beide heren zijn ouder van een lid van de vereniging en al sinds jaren op die manier aan Tarcisius verbonden. Klussen als lekkende kranen, kapotte deurklinken, gebroken ruiten of een lik verf of lak worden door hen uitgevoerd en/of georganiseerd. Als iemand een mankement in de blokhut constateert, melden zij dat intern, zodat deze klussenmannen hier actie op kunnen inzetten. Mocht u interesse hebben om ook een keertje te komen klussen of om lid te worden van gebouwbeheer, meld u dan aan via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..